Nadal, Federer och Söderling!

Vi började dagen med lite frappe, kaffe och tonfiskbröd på bucken!


Sen kom vi äntligen till Zhong Shan Nan Lu 28 Hao där vi kom att köpa dessa:



Haha! Det är biljetter till tennisturneringen Rolex Masters som drar igång på söndag här i Shanghai!! Alla stjärnor kommer dit och vi har biljetter till dagen då alla kvartsfinaler spelas i 2,4 miljarders-bygget Qi Zhong Stadium {Tshi Djong}!! Vi räknar med att de stora håller sig till kvarten åtminstone ;)

Rad 11 sitter jag, Ulrika och Sven på. Rad 11!



Arenan, vars tak går att fälla ihop ifall det skulle börja regna! 8 minuter ska det ta för det att stängas helt.



Såhär är det på många ställen i Shanghai; man står och kollar åt ena hållet och ser nytt och modernt. Så vänder man sig om och det är som om man åkt flera årtionden bak i tiden.

Jag tar fram kameran och genom linsen ser jag ett gammalt Kina, så som man sett på TV hemma i soffan.




Middag ikväll fick bli från gatuköken igen! :) Ris-låda och grillad majskolv! 5 respektive2 yuan.

 

Godnatt!


^


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Men HALLÅ!! Ska DU gå på en tennistuneringsmatch!?!?! Och inte vilken som helst!!! Kvartsfinal dessutom!! Men JAG då?!?! Jag vill också!! Fy va roligt!! :D :D



Va dumt med facebookchatten! Jag som ville chatta :( så blev du utloggad. Men vi måste snart försöka få till en skype date! Vore så roligt :) Hoppas du sover gottt och får en bra dag imorn :) Kram och godnatt!

2010-10-07 @ 23:28:20
Postat av: Vivian

Wow! man vet ju aldrig vilka man kmr se där under turneringen! låter väldigt spännande!!

2010-10-08 @ 01:23:34
Postat av: Malin

Haha jaaa jag vet! Flera kvartsfinaler är det dessutom! Ja men hallåå kom hit rå!! En hel vecka kvar ju! :D



Ja fb-chatten e ju alltid koppig... Skype snart!! Vi bestämmer en tid via mail eller sms !! Du har mitt mobilnummer va? :) kramen!



Jaa det ska bli superspännande! :)

2010-10-08 @ 13:32:04
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/
Postat av: tina eskilsson

Spännande att höra om Kina. har också funderat på hur deras tangentbord kan funka. Nu vet jag. Men Gud så svårt det måste vara att lära sig.

2010-10-10 @ 20:50:46
Postat av: Malin

Kul att du kikar in här ibland, Tina :) Det är väldigt roligt men absolut en utmaning! (kanske därför det är roligt?)* :)

2010-10-16 @ 07:11:57
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/
Postat av: Tiffany

Söta bilder på er! :D

2010-10-17 @ 14:23:39
URL: http://tiffanysmoment.blogg.se/

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0