jiaozi hen hao chi! 饺子 很 好 吃!

Hej hej! Här sitter jag och äter dumplingar, jiaozi. Just hemkommen från Suzhou! Är helt slut, det har varit en lång dag idag. 08.15 träffade vi Todd, Ula och Yohei nere i lobbyn. Sen anslöt även Paul och Sven. Bilder och storys kommer när jag inte är trött :)
Var så hungrig när jag kom hem så var tvungen att köpa lite food från matstånden här utanför, ikväll igen haha :) Det är så gott ju!! 10 nybakade och nylagade jiaozi för 3Y! Så får man välja o man vill ha dem 'la' eller inte, starka eller inte. Wo bu yao la!

Åt dessa igår med efter IKEA (ja, vi åkte dit igen haha. Det var ju kanelbullens dag i Sverige!!!) och då fotade jag dem, spana! Och spana snygga fatet jag köpte precis utanför IKEA av en kines, endast 8Y!

ofc!


Oh juste, köpte även frukt nu efter jiaozi-shoppingen. Här är alla mandariner gröna istället för gula, man tror att de är omogna när de i själva verket är helt perfekta! Mmm :)


Kommentarer
Postat av: mamma

Kuuuul me skype!!!Oj vad Ni var trötta och det var vi med ;)Hoppas Ni får en riktigt skön och avkopplande dag imorgon.Ni behöver även vila lite!

Ser fram emot bilder från dagens utflykt!

Smakar dumplingarna extra gott bara för att Ni är i Kina land?Jag har aldrig gjort egna men det har Monika.Ni måste lära Er den Asiatiska matkonstens alla knep och knåp!Var skorna sköna som Du köpte eller var de bara snygga på bild? Så rosett i håret - det är alltså hippt? Det hade jag "i min ungdom",känns gjort;)Har det blivit lugnare på gatan el väcks ni fortf av oväsen? Såååå härligt att se Er.Sååå sööta.God Natt/mamma

2010-10-05 @ 20:55:17
Postat av: Malin

Ingen kinamat någonstans i världen smakar som den gör i Kina. Hm..vi lagar ju aldrig mat så vet inte om vi kommer komma åt så många knep o knåp..

Skorna är bra! Inte osköna alls! Dock är det ju som det är med converse, man får alltid lite ont i lilltån efter ett tag..

Men mamma det är Kina!! Här är det piff på alla överallt!! Det går inte att inte ha piff! Du ska se kinesernas toffsar de sätter upp håret med, finns ju inte vanliga svarta. Strass och nallar och rosetter ska det va!

Jag är ju kines nu så jag måste ju ha sånt här!! :) Du kan va gjort!!

Lite oväsen får man varje dag från gubbarna utanför :)

2010-10-06 @ 05:48:52
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/
Postat av: Gugge

Ps. råkade visst kommentera i ditt förra inlägg.

Kram kram

2010-10-06 @ 10:35:24
Postat av: Malin

The more kommentarer the merrier, gugge! :)

2010-10-08 @ 07:37:22
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/
Postat av: Bojan!

Måste bara säga att du verkar ju köpa hur mycket hårpiff som helst!! Du kommer på riktigt se ut som en kines när vi träffas! Haha! Men det är fina saker alltihop :D kram!

2010-10-14 @ 11:31:45
Postat av: Malin

Haha jag vet! Men det är ju så billigt! :D Taack! Du kommer också vilja köpa massa när du e här! :) kramen!

2010-10-14 @ 16:51:50
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0