harder better faster stronger.

Måste berätta lite mer om igår!
Efter skolan åkte jag och U in till stan. Hon behövde åka till Pudong och hämta ut sitt visum, jag ville shoppa lite :) Så vi hoppade in i varsin taxi och jag visade ett visitkort till en fakemarket jag blivit tipsad om! Chauffören hittade rätt direkt och stannade precis utanför ingången. Jag kom in och möttes direkt av fake-klockor, fake-väskor, fake-smycken, fake-skor. Till och med fake-Mont Blanc-pennor hade de. Allt fanns där fast i fake! 4 våningar
fusk haha.

Shoppade loss totalt och är nu två par "converse", NewMoon-filmen och Inception-filmen, två "pashmina"-sjalar, ett bar ballerina, två "OPI"-nagellack, en "MIUMIU"-väska rikare. Och sist men inte att förglömma är att jag köpte mina livs första Christian Louboutin skor! Eller okej, "Christian Louboutin"-skor var det. Haha och allt i hela gallerian ser så himla exakt ut originalen. Förr var jag jättemycket emot fake men nu när jag bor i Kina där det mest är fake har jag nog börjat acceptera det haha.
Spana bilder nedan!

Kvällen: Vi började här i vårt rum, då kom Todd, Kiat, Ross, Airi, Yohei och Andrés hit så hängde vi här ett tag. Vi bjöd på lite Bai Jiu som vi fick på "vinprovningen" haha (den utan en enda flaska vin i sikte på hela kvällen). Det var lika äckligt igår, eller jag smakade inte ens, räckte med att lukta på det! Todd hade med sig nån koreansk alkoholhaltig dryck som Kiat tyckte vi kunde blanda med yoghurt.. Hm.
Hur som helst- sen drog vi vidare till lokalbaren Helen's här nära dorm. Väl där stötte vi på typ halva Ulrikas klass. Träffade även en svensk, Anton, som är Jonas rumskamrat! Jonas svensken som jag träffade på Drinking Festival. Sen kom även Jonas och hans kompis Nathalie! Så vi var världens gäng där och drack 10yuan-öl och 15yuan-drinkar. Efter nån timme där var det taxi in till stan som gällde.

Vi; svenskar, japaner, koreaner, amerikaner, thai, turk, filippin och madagaskar tog oss till "Shelter". Ascoolt ställe. Så underground det bara kan bli. Man gick och gick och gick i en tunnel längre och längre in bort från gatan, sen rätt vad det var så var man där. Stor källarlokal med braaa musik och massa folk. 10 spänn i inträde sen kostade drinkar typ 25. Sen kom även USA-Evan i min klass dit med hans room mate Kevin. Kalasmycket dans sen bestämde vi oss för att dra vidare till nåt annat ställe.
Åh alla här är alltid så taggade på att dansa! Inga tråkmånsar som aldrig vill dansa utan hellre sitter ner. Killarna kör gärna lite solo-dans i mitten. Yohei har sin Michael-Jackon/robot-dans och Todd har sin..sexinåntingdans haha! Galet. Har ännu inte fått se Andrés mexikanska höfter dansa loss men hoppas på att få göra det haha efter smakprovet vi fick på förra prepartyt.

Det var nu vi kom till "Muse". Dock så stod det en skylt vid entrén att p.g.a. nationaldagsfirande (det är nationaldagen i Kina idag) så ville de inte släppa in folk efter kl.02. (?) Vi argumenterade för att vi borde få komma in och att de måste förstå hur mycket pengar de kan tjäna på alla oss! En av kineserna börjar gå, säger ingenting utan vinkar åt oss att följa efter. Han ledde oss in bakvägen!! Haha, genom en bakgård och in i en hiss och när dörrarna öppnades så ba duff va man mitt i det! :D

Bästa stället av de jag varit på här i Shanghai! Helt klart! Bästa DJn också. Kom just på att jag ännu inte varit på samma ställe två gånger här..finns så sjuukt många klubbar.
Aja, tack alla för fin kväll!!

Idag är det som sagt nationaldagen här! Tycker inte det har varit nåt särskilt ståhej inför..det var mer inför månfestivalen haha. Vi tänkte gå ut och fira genom att äta riktigt kinesiskt i stan ikväll :) Sen kanske kolla på nån av filmerna jag införskaffade igår!

Nu har det tagit mig lite drygt 3 timmar att skriva det här inlägget.... Började skriva till frukosten, vid 4, då hade vi inte ätit på 22timmar kom vi på..inte konstigt att vi var hungriga.

Ingen kamera med ut igår så har därför inga bilder alls, får räcka med de på mina prylar jag köpte. Måste btw köpa en kompakt digitalkamera! Någon som har tips på nån bra??













ps. bara en månad kvar nu! ;)



^

Kommentarer
Postat av: Vivian

ohhh! shopping shopping!! =)får man fråga hur mkt allt kostade?? love the "christian louboutin"-skorna!! hehe ;)

2010-10-02 @ 22:25:45
Postat av: mammma

Hej Malin!Jättesnygga skor - det är nu man börjar undra hur Du ska få hem allt, men det går väl alltid "ett skepp kommer lastat" och där kan väl en låda från dig slinka med.Vad bra att ni har bestämt er för att stanna "hemma" på lovet och istället göra dagsutflykter.Är ni inget sugna på att återse Nanjing?Idag ska jag hälsa på Elisabet på KS, hon är nyopererad och behöver piggas upp med både det ena och mig;)Eftersom ingen tvätt tant finns i huset - förutom mig -ska jag ta hand om den nu.Annikas prao är äntligen fixad - samma visa varje gång!Jobbig visa - tycker föräldrarna!

Många kramar till er båda/mamma

2010-10-03 @ 09:33:54
Postat av: Malin

Hehe jadu, allt kostade en bråkdel av vad det hade gjort om det var original.. ;) Tack!! Gillar dom också haha, var bara tvungen att köpa dom :p



Hej Mamma! Du får hälsa Elisabet så mycket från mig. Hoppas allt gått bra!

Ullan vill till Nanjing, jag vet inte riktigt om jag vill lägga pengar på det :)

Jag undrar också redan hur jag ska få hem allt, får nog abonnera en container!!

Åh kul med prao!! Var blev det och hur länge? SVD?



kram kram på er!



2010-10-03 @ 11:38:48
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/
Postat av: Kristin

hej Malin, surfade in på din blogg via googlande då jag är i Shanghai och behöver lite shopping tips :) VAR ligger den här fake marknaden där du köpte allt och VAD HETER den?? Tänkte ta mig en taxi dit imorgon :) tacksam för svar! Kram Kristin

2010-10-07 @ 18:17:12
Postat av: Malin

Hej Kristin! Vad kul att du hittat hit och att du skrev, kolla din mail för svar!! :)

2010-10-08 @ 13:25:35
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/
Postat av: Annika

Sjuuukt snygga skor och stört snygg väska!! Jag vill också! Ett fake köpcenter var nog det roligaste jag har hört! Hahahah!! Dom blåa conversen var ju snyggast ;) Nä men klackskorna var jättefina!! :D

2010-10-14 @ 11:50:57
Postat av: Malin

Taack :D Haha jaa men när du hade köpt ville ju jag också ha! Nu har jag, fake dock ;) Haha ja jag vet, och det bästa är att det finns otaligt många fake-köpcenter här haha :p Dit ska jag ta er sen :)

2010-10-16 @ 07:06:42
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/
Postat av: Christina

Hej!

Var ligger fake marknaden? ska snart åka till Shanghai.

2010-10-21 @ 18:47:39
Postat av: Malin

Hej Christina!

Se din mail för svar!

2010-10-21 @ 19:07:23
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hejsan ! :) det var längesen du postade detta inlägg men jag tänkte fråga 2 frågor ändå som jag hoppas att du kan/vill svara på :P



1. Hur mkt betalade du för dina "christian louboutinskor?

2. Jag har hittat en kinesisk sida där dom utger sig för att sälja Christian Loubourtinskor men dom ligger ca 1000 dollar lägre än dom gör på sidor från USA tex, kan jag räkna med att det är fejk då tror du? :P hehe.

2011-10-05 @ 13:49:43

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0