Cykeltaxi- ett transportmedel i en klass för sig!

Ikväll käkade jag och Ulrika middag med Todd i hennes klass och hans kompis Paul. Båda från North Carolina. Det fick bli Ajisen Ramen 10 min härifrån, dock fick vi lite ont om tid så vi tänkte att vi tar taxi dit! Cykeltaxi eller vanlig taxi? Cykeltaxi är ju mindre och om det blir kö kan den köra förbi bilarna!

Åh så läskigt det är!! Går så satans fort!! Haha vi bara skrek och skrattade hela vägen! Så himla läskigt haha! Spana bara in "chaufförens" ihopkutade ställning för att minska motstånd när han kör haha!

 

 

Efter middagen tog vi en promenad inne på campus. Har jag nämnt att vi har en Mao?! ;) Majestätisk!!



Min andra nya hårspännerosett åkte förresten på ikväll! :)

 



Godnatt!


^


Kommentarer
Postat av: Jennifer

haha cykeltaxi låter läskigt! men om man vill ha lite spänning i vardagen verkar det vara perfa ;)

2010-10-03 @ 21:00:53
Postat av: Vivian

lol mao-statyn! tror att alla som har varit på fudan har tagit bild med honom!! :P e ett måste ;)

2010-10-04 @ 01:18:43
Postat av: Maria

Hej! Visste inte att du också bloggar. Känner mig så opeppad nu bara när man har vant sig vid allt annorlunda. Hoppas att ni få det bra imorgon. Vi får gå ut tillsammans någon kväll.

2010-10-04 @ 17:41:14
URL: http://marialorentzon.se
Postat av: Malin

Haha ja precis!! Vi var lite opepp inför middagen så vi sa att vi tar cykeltaxi så blir vi förmodligen taggade! hahah :D



Nää det händer ju grejer hela tiden som man vill blogga om och berätta för de där hemma :) Kineserna slutar aldrig att överraska.

Synd att ni inte hänger med imorgon, vi ses nästa gång det är fest! ;)

2010-10-04 @ 18:53:01
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/
Postat av: Gugge

Tjing tjong! Härligt att du verkar ha det hur bra som helst. Jo undrar en sak:- hur ser kinesernas tangentbord ut???

Fin bild du la ut på din kära mor:) precis så tycker jag att hon är o du ska veta att det är lycka att henne som vän.

Här hemma börjar höstfärgerna spraka i naturen. Reinfeldt presenterade sin andra regering igår med lite nya ministrar.

Nu ska jag ta mig i kragen o gå på ett lunchpass på Friskis.

Sköt om dig o Du det där med paraplycykling glöm det, har testat utan tusen kineser runt mig o det höll på o gå åt pipsvängen:))))

Kram kram

2010-10-06 @ 10:31:18
Postat av: Malin

Tjiing! Vad roligt med en fråga! Kolla in senaste inlägget- svar!

Jag gillar också den bilden på mamma :) Vad snällt sagt, jag vet att hon är minst lika glad över att ha dig som vän, det säger hon ofta :)

Vad mysigt med höst!! Här märker man att det blir höst och kallare men skulle det varit sverige hade vi kallat detta för sommar :)

Vad spännande med ny regering!! Hoppas det håller sig och fungerar bra!

Vad duktigt av dig att lunch-träna! Jag har så svårt att komma iväg till gymmet men man måste ju!! Det är ju inte precis någon som gör det åt en! :)

Kram kram!

2010-10-08 @ 13:15:24
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0