jag  fotografi



Igår kväll var en skön kväll!
Jag cyklade iväg till gymmet och hängde där ett tag. Precis när jag kom mötte jag Ross (Madagaskar) i Ulrikas klass. Han hade varit där i 2,5h... Och han går dit varje dag! Det förklarar hans jättesexpack :):)

Sen efter träning köpte jag med mig min nya favoritfrukt (som jag ännu inte lärt mig namnet på) och chestnut (kastanj). De kan man köpa nästan var som helst här! Ni vet kanske hur de är tillagade men jag vet faktiskt inte.. i det kinesiska namnet dock finns tecknet för "friterat" ( 炒 chao ) med så de är kanske lite friterade/stekta.. Aja, de är varma o goa när man köper dem, supergott! Ett måste att testa om man är här!

Sen bar det hem till Beckham (Turkiet) (han som var Hulken på Halloween)! Jag mötte Ulrika och Max (Kina) här utanför så köpte vi med massa street food och gick hem till Beckham här Luna (Ukraina) redan var. Älskar hans hem det är så himla bra ställe, en "lägenhet" på 3 plan 5 minuter från Campus! Han bor tillsammans med två andra killar men de är lite slöa, ni vet, tar inte undan från bordet när de käkat o så.. så det verkar mest vara Beckham om får stället att kunna vistas i.. uh tycker lite synd om honom. Jag och U pratade sen efter om att det vore en perfekt trea om vi tre bodde där, skulle bli världens finaste hem! ^_^ B älskar inredning och att piffa också haha.
Han har köpt massa fräcka ljuseffekt-lampor, "jelly-stickers" som han satt lite här och där i sitt rum (aldrig hört talas om det tidigare men det är som slime-grejer i olika motiv som man kan fästa på väggen/fönstret/skåp haha).
När vi ätit mat, frukt och chestnuts bestämde vi oss för att ta en sväng förbi Helen's och ta nåt att dricka fast samtidigt tyckte vi det vore kul att dra ut o spela lite basket, så vi körde på båda! På Helen's var det inte sånt drag det brukar vara på lördagkvällar, men det gjorde inget, vi beställde in var sin drink. Sen gick vi till campus där det på ett ställe finns typ 10 basketplaner bredvid varandra. Så spelade vi basket till kl.03.30 haha :D


Har just meckat ihop min skrivbordslampa jag köpte för ett par veckor sedan, äntligen!! Kom ihåg, sax funkar (nästan) alltid som skruvmejsel! :)





Har suttit och fixat med massor av mina stockholmsbilder den senaste tiden.

Ville visa er några av mina favoriter.

Dock är hundbilden härifrån (Zhujiajiao), tycker faktiskt nästan man kan se det! :)



^

Kommentarer
Postat av: Vivian

åhh, vilka fina bilder!! vet inte hur det är för andra men jag vet ju exakt vilka ställen du menar när du berättar här på bloggen!! helen's, basketplanen, guanghua, 第二教楼, ciao café osv.!! väcker verkligen massa minnen!! :) känns som om jag va där igår!!

haha spelade ni basket till 3.30!?!?! nice!! minns att d sällan fanns tjejer som spelade där på basketplanen.........hehe

kram!!

2010-11-21 @ 13:29:11
Postat av: Pappa

Som vanligt kanonsnygga bilder! ;) Och det är SÅ kul att Du skriver nationaliteten efter namnen på Dina nya kompisar :)

Idag/kväll har Mamma och jag varit och fixat hos Sara inför inflyttnings-partaj på lördag. KUL! Det blev fint tyckte vi alla tre :O

2010-11-22 @ 00:05:22
Postat av: anapanda - konstblogg

fina bilder :)



kolla in nya videotävlingen på bloggen om du har lust :)

2010-11-22 @ 12:26:39
URL: http://anapanda.webblogg.se/
Postat av: Ellen

Vilka fina bilder!

2010-11-22 @ 13:59:48
URL: http://ellencsordas.blogg.se/
Postat av: GUESS WHO?!

- vad söt hund!

2010-11-22 @ 15:40:15
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Tiffany

Åh fina bilder! :D Kram!

2010-11-24 @ 19:45:33
URL: http://tiffanysmoment.blogg.se/
Postat av: Thomas Huhn

Hej Malin. Jag brukar läsa din blogg då och då. Jättebra skrivet och vrålfina bilder! Verkligen intressant. Vad kul ni verkar ha. När är det tänkt att Anton och grabbarna ska hälsa på?

2010-11-24 @ 23:02:22
Postat av: Aaaanniikaaa! :D

Har jag sagt att du typ är mästerfotograf??? För det är du! Extremt snygga bilder!! Jag vill också kunna! Du är ju liksom meeegaaabra på att redigera dom också! :D :D

2010-11-26 @ 20:35:39
Postat av: tina eskilsson

Fantastiskt fina bilder, Malin. Proffsiga!

2010-12-01 @ 14:09:23

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0