Mitt liv som 20!

Så var man vuxen då! Eller..nja :) Jag tror faktiskt att jag aldrig kommer att kunna bli sådär riktigt vuxen, sådär vuxen av sig som många kan va. Lite för allvarliga och lite för seriösa lite för ofta.. Jag kommer i alla fall aldrig känna mig så :) hoppas jag. Jag ska väl fylla 50 en dag jag med och hur tankarna går då vet man ju inte. Herregud 50. Äh, med tanke på vilka jag har fått mina gener ifrån ska det nog inte vara något att vara orolig över!! 



Det har inte hänt så jättemycket på sista tiden, utan som de kanske flesta vet, plugg. Plugg, plugg och åter plugg! Varenda dag, varenda helgdag de senaste 2 veckorna har jag pluggat. Massa plugg! En hel bok skulle sitta de här två dagarna (torsdag&fredag), omkring 400 tecken. Det är ju tur att jag tycker det är kul plugga det här språket haha! Men måste medge att mot slutet kändes det ungefär som att fylla på ett redan fullt badkar med vatten. Lite gick in i hjärnan men samtidigt tappade jag andra ord och tecken som jag redan kunde utantill.. Det var en obehalig känsla!

Jasmine och Joanne kom förbi på födelsedagen med en cheese cake! <3

Hur som helst är alla tre prov avklarade nu. Lyssna&Prata, Läsa&Skriva och Hanzi (Tecken).
Hemma i Sverige brukar det ju ofta vara så att man pluggar till prov, sen tycker man att det kommer nåt helt annat än det man pluggat på. Lärarna har lyckats formulera frågor som inte liknar nåt av exemplen man tidigare sett.
Här däremot säger lärarna om och om igen- det kommer att gå bra, det är ett lätt prov! (man tänker på det jag nyss beskrivit) Sen när man satt där vid bänken och skulle skriva- så kände man igen det mesta! Det var liknande övningar som de i boken, som det vi övat på under lektionerna osv. Det kändes inte som att lärarna ville "sätta dit en". Jag fick tillämpa allt jag lärt mig och allt jag pluggat in de senaste dagarna! Det kändes så skönt! Snacka om att få visa vad man kan och att man faktiskt har 努力学习 (studerat hårt) !!

Den 1a var det ju som sagt skoldag, sen blev det mest plugg resten av dagen.. Men det gjorde faktiskt inte så mycket. Jag har ju vetat om länge att jag skulle behöva plugga även på min b-day så jag riggade upp med bra musik i iPoden (Håkan Hellström!!!! Ah bra ny skiva! Vet inte hur många gånger om jag har lyssnat på hela plattan nu!) sen gick jag först till ett café med Ulrika och SooYoung. Därefter behövde jag ensam-plugg och satte mig på Hannahs som har öppet till 23.30!

Ca. 1 minut efter att jag kom hem sen knackade det på dörren. Det var Ula, Winson och Airi som kom med paket! :D <3


Bakelser och "Love Actually" med Ulrika som avslutning på min 20-årsdag! Den blev precis så som jag ville att min födelsedag i år skulle bli! :)



¨¨



Så var det ju kalas här igår!
18 pers kom hit och åt tårta, drack diverse och värmde upp inför utgång tillsammans!

Hiro, jag och Kiat (som inte gillar min kamerablixt) :)

Jihyun och Tobi!
Är så glad att Jihyun kom. Hon är nästan dubbelt så gammal som mig, inte riktigt, men nästan..ändå känns det som att vi är lika gamla. Hon är min bästa vän i min klass och är alltid så go mot en. Hon har snackat om min fest i två veckor nu: "Vilka ska du bjuda, vad ska du ha på dig? vad ska jag ta med mig? Jag ser så himla mycket fram emot fredag!!" Haha :) Jag sa om och om igen att det kan inte bli särskilt speciellt med tanke på att "festen" kommer att äga rum på ett dormitory. Men hon var lika glad för det!
Jihyun var så himla fin igår också!! Jättepiffad, undrar om hon inte gått till frisören och fått en håruppsättning haha, den var så avancerad!!
Ett superfint Bobbi Brown-läppstift gav hon till mig och ett paket fina kakor från Marks & Spencer. Och så fick jag finaste kortet till, där hon skrivit såhär:

"Dear B.f
Happy Birthday! Hope you enjoy a lot in Shanghai. Thank you for inviting me.
By Jihyun
*B.f : Best friend. You're my best friend in the school."



<3



A+ arna om snart blir B!!


Vilken jäkla bild alltså haha! En annan blir snart en D:are medans Svenne är lika glad över sitt A (som gett honom kinesögon!?)


Min cakeie jag fixat som först hade ett mörkare lager av kakao över texten. Men efter en cykeltaxitur satt kakaon istället i locket. :)


Remember den här bilden?


När vi och Sven provade huvudbonader på skoj. Någonstans fanns det nog känslor inom mig för den där hatten, men jag köpte den inte.
Men Sven- mannen med minnet, tog sig till denna fakemarket vi fann, letade upp samma hatt och gav den i 20års-present till mig!
Så himla gulligt! Bästa.


Nu är den i mina händer! Haha :D



Hiro! Japan-Hiro kom såklart. och med sig hae han en sån superfin present till mig! Ett bokmärke i..nåt silvrigt material, med en pärla längst ut. Man lägger den längs med, med kroken över på den sidan man är på, så pärlan hänger ned.  fin present! Paketerat i fin förpackning med sidenband runt. Åh :) 谢谢老师 haha!


Så var det Tobis och Kiats fina present!
De vet att jag tycker att det är viktigt med många ljuskällor i ett rum. Det ger ett sådant mycket trevligare intryck. Så nu hade de köpt en rund lampa där glödlampan är inuti. Överst är det som en liten "skål" där det är meningen att man ska droppa i lite av den här doften.
Ytterligare en supersweet present!!


Ännu en av mina nyfunna vänner, Yoseph från Frankrike hade med sig en ruskigt bra present. En liten gosedjurs-Svampbob-fyrkant! När han lämnade över presenten sa han på sin fransk-engelska: "So now Malin, you are 20 and you are a grown up. But you still have to have a piece of child in you!" Haha åå :)



Så kom även Rodolfo med en flaska vin, Luna med en flarra Champagne, Sooyoung med vin, och Tillman med öl och en (trasig) massage-grejs, till mig!! Yuta, som jag endast träffat två gånger var sjuk och kunde inte komma men ändå lät han skicka hit en present till mig!!

Vilka vänner man har här alltså, som bryr sig och tänker till! Tons of thanks to all of you! :) <3





^

Kommentarer
Postat av: Vivian

åh vilka fina presenter!! mycket att dricka har du där nu!! hehe!! ni måsta ha haft det så kul den dan! o att proven e över!!

haha nu e du oxå 20!! i knia kanske du inte känner nån skillnad men i sverige, kommer det märkas. allt e ju dyrare for 20+!! men men det ska du nu inte tänka på för du e ju i kina!!

kram

2010-11-07 @ 17:33:16
Postat av: malin

åh ska på håkans konsert den 13e november på hovet :D ska lyssna igenom hans album nu så jag kan alla låtarna! =)

2010-11-08 @ 14:54:11
URL: http://ungeee.blogg.se/
Postat av: Malin

hehe ja det är ju inget kul..men det känns ändå kul att va 20 :)



åååh :D vad härligt!! Visste inte att han skulle ha konserter i år, trodde han hade lite paus nu :) du får ta massa bilder och lägga upp på bloggen sen!

Låtarna är något annorlunda från resten men det är ju skönt med olika :)

2010-11-08 @ 16:37:07
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/
Postat av: moster Anne

Det var inget dåligt 20årskalas du hade.Vilka fina presenter. Särskilt hatten. kram moster Anne

2010-11-08 @ 16:52:13
Postat av: Malin

Haha nää det var det banne mig inte :D Tack!! :D Eller hur, den är så fiin!! Kram!!

2010-11-08 @ 17:35:39
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/
Postat av: malin

Jaa det ska jag göra! blev dock besviken när jag fick höra att man inte får ha med sig systemkamera, så får köra på vanlig digital :/. Älskar hans nya album nu när jag har lyssnat på det! Speciellt "shelley" och "du är snart där" =)

2010-11-09 @ 12:38:24
URL: http://ungeee.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja juste det får man ju inte ha inomhus... dåligt! Jag hade med mig min när jag va på La Roux på Berns(!) för hon kan ju bara bli ball på kort så plockade de bort mig och jag var tvungen att hänga in min kamera :(

Ah vad bra :D det är skönt! Ja de låtarna är bra men jag gillar nog mest River en vacker dröm, och så låt 1, 2, 5 och 10. Haha :)

2010-11-11 @ 15:12:30
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0