SÅ BOR MAN I SHANGHAI!

Nu är vi äntligen här! :D Haha jag vet inte hur många gånger vi har sagt det idag, "tänk, nu är vi på väg" "fatta, snart är vi där" "VI ÄR I KINA!" :D Kan knappt fatta det ändå haha, känns som det var nyss man sa till folk att "Förmodligen kommer jag att åka till Kina i höst". Nu är det typ höst och jag Är i China!:D

Resan gick kanon vilket var en lättnad då både jag och Ulrika är superflygrädda.. Dagen började fint med att våra familjer + Anton, Louise och Marie vinkade av oss på Arlanda. Tusen tack för det, ni e bäst <3


 

 

Det började även med att U hade 8kg i övervikt och fick sätta sig och rensa bort saker haha :p typiskt också! ;(

Men det gick bra till slut och en glad Ulrika med biljett i hand'.

Vi satte oss och åt soppa med utsikt över flygfältet och såg även när vårt plan rullade in!

 

Ullans mamma hade med sig en påse med fina nödvändiga avskedsgåvor! Bl.a. denna fina som kommit att bli min maskot tror jag, klart den skulle hängas på direkt! Känner mig redan lite som en kines som har sånna stora grejer på väskan. Älskar den haha :D Namn?

Först visste vi inte hur vi skulle ta oss från flygplatsen, efter någon sekund bara hoppar en liten kines fram och frågar om vi vill ha taxi, vi frågar vad det kostar till Nanjing Road. Hon påstår att det skulle kosta 400 yuan (=400kr.)!! Pff! Kineser lurar gärna västerlänningar.. men vi är inte dumma och gick istället vidare till tunnelbanan. Där betalade vi 7 yuan och åkte i lite mindre än en timme.


Så har vi gått av tuben..och står där, på en gata mitt i shanghai, redan helt svettiga och äckliga, och vet inte vart tusan vi ska ta vägen. En kille frågar "do you need help over here?" en snygg vänlig icke-kines var det haha, och på nån knackig jetlaggad engelska får vi fram vad vi vill, så säger ulrika nåt till mig på svenska, så säger killen på: !! "Är ni svenskar?!" hahah vad är oddsen liksom, en trevlig business-skåning var det :D


Så efter mycket om och men kom vi till slut till hotellet! :D Rui Tai (Jing An) Hotel på Tai Xing Lu!

Vi fick rum på 10e våningen. Vår view åt ena hållet. Kalas ju! :)

 

Bookarna åkte upp direkt :D Internet ingår här och frukost kommer de upp till oss med varje morgon! Det ska vi tydligen enligt personalen här "inte behöva åka ner och äta!" ^^

Vi segerdansade på rummet! (för att vi varit så duktiga och tagit oss ända till Kina! :O  )


Och Daniel (och de andra i rådet) - Karamellerna är med och vi firade med var sin på rummet vid ankomst haha :D mums!

 


Vi hörs, Shanghaaaaaj!!! <3


Kommentarer
Postat av: Vivian

Hej! Vad kul att höra att ni äntligen kom fram och att allt gick bra! :D Hmm, typiskt att kineserna ska alltid försöka lura västerlänningarna. men ni har ju erfarenhet av det tidigare, så jag tänkte jag inte behövde oroa mig för det :P Va e chansen att ni träffar på en svensk lixom, på t-banestationen var det? haha.

frukost på sängen låter lyxigt!! hmm, att följa med främmande kineser in till gränder låter läskigt. skullenog avråda det, men om ni kände att nåt var fle skulle ni säkert ändå ha gått därifrån.

Just det, the Bund har ju gjorts om sen 2008 då vi var där sist! Så det e nytt, om ni inte redan har märkt det!

Ni är säkert trötta från resan. Ni får vila ut er nu o ut o utforska mer imorn. Vad hade ni tänkte er att besöka härnäst??

/Puss

2010-08-25 @ 18:59:35
Postat av: Sara

WOoooaaaahhhh!! GALET!! Ni är FRAMME!!! :D:D bra gjort att överleva resan och lyckas ta sig till hotellet!!! hahah sjuuukt att han va svensk!! hahah vilken jäkla lyx med frukost på sängen! jag har försökt övertala olle att börja med det åt mig men han e motvillig...

Kul att allt verkar funka bra! KRAMAR till er båda!!

2010-08-25 @ 19:19:26
Postat av: Annika

Asså shiiiiit!!! Du är i Kina!! Det är ju helt craaazyyy! Jag vill också bo på värsta fancy hotellet med frukost på sängen och grejer! Men jag får väl nöja mig med att ta en liten promenad till köket varje morgon och göra en skål med mjölk och mammas musli ;) Jag tycker att ditt rosa lilla djur borde heta Burre! :D Shanghaaj! :D

2010-08-25 @ 22:41:41
Postat av: Anton

ååh, Heeeejdååååå!! vad fort det gick. typ, eller? haha asså känndes som att ni borde kommit fram typ nu, så har ni redan hunnit va där rätt länge, typ..? mysiga bilder, lägg upp mycket bilder!! för det är kul! :)

Du vet ju redan det malin, men till Sara och Annika (om ni kollar här igen), som han bli lite engagerade i mitt resestrul där på Arlanda :P Sebastian ångrade sig med utbildningen! Så vi åker till Asien nu på tisdag som planerat ;D Det kan ni ju hälsa Torsten och Marie också ;)

Så vi ses i december Malin!!

Puss å Kram!!!

2010-08-26 @ 01:36:44

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0