Bästa dagen!

Idag har varit en riktigt bra dag :) Jag har fått massa gjort och samtidigt haft en riktigt soft dag!
Marie och jag hade bestämt att vi skulle hänga idag, så vid 10 imorse var hon hos mig och så åkte vi till Kinesiska Ambassaden! Mitt visum var nämligen klart idag!


Dock började dagen med att både jag och marie försov oss lite, vaknade halv 10 och kl.10 hade vi tänkt åka från mig. Därav kände jag en viss stress hela tiden sedan jag vaknade haha. Så när vi äntligen står på buss 69 kommer jag på att jag glömt det rosa lilla pappret hemma! Kvittot på att jag lämnat in mitt pass hos ambassaden, som man sedan lämnar in i kassan när man ska hämta ut det. PANIK!
Men vi fortsatte åka i alla fall och hoppades på det bästa. Så när vi kommer dit försöker jag få fram på engelska att jag glömt rosa pappret och han frågar om det jag vill är att hämta mitt pass. Men jag tror han snackar om att han vill se mitt pass för att kunna ta emot mig så jag typ men vafaan YOU have MY passport! I can't give it to you again! han fattade inget, och inte jag heller så kommer Marie helt plötsligt och typ: yes yes.. Han fattade inte vem hon va och jag var helt stressad. haha! Jag kollar på marie och ska göra nåt med handen och råkar slå omkull en plåtburk med pennor så det låter högt i den tysta salen. Ambassadkillen börjar skratta och vi med och inget vettigt får vi fram. MEN det hela slutade med att jag i alla fall fick mitt pass med visum i :)





Så himla skönt, nu har jag det och behöver inte tänka mer på det!!
Ett jättefint visum sitter nu i mitt pass, mitt andra faktiskt i det passet :) mitt andra någonsin också för den delen haha :)
Därefter firade vi med lunch och därpå Ben&Jerry's-glass i gamla stan! Där upptäckte vi små gator och gränder som slutade i ett besök på Slottet haha :)
Efter detta äventyr var vi så himla trötta så vi åkte hem till mig och somnade i soffan haha :)
Sån himla skön dag! Älskar sådana dagar. Och så tycker jag om att hänga med Marie, tänkt att vi inte kommer att ses på ett år snart!!

 

 

Utsikt från lunchstället. Glass. Slottsgården. Maries läppförstoring.

^

 


Kommentarer
Postat av: Marie

Fan man ser ju typ inte alls att jag förstorat läpparna, typiskt...annars bästa dagen :)

Fast det är kul att du skrev att du har fått en massa gjort och egentligen bara hämtat ditt visum sen flummat runt i stan hahah! <3

2010-08-11 @ 23:17:58
Postat av: Malin

Nä jag vet, fast det finns en som är riktig kissie-style på ;)

Hahaha ja jag vet, men hallå du får inte glömma bort besöket på banken!! :D

2010-08-12 @ 14:55:59
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0